nagłówek

Tai Chi – długa forma stylu Yang – cykl zajęć

Termin: październik 2012 – czerwiec 2013 – brak miejsc
Miejsce: Warszawa, Starówka
Prowadzący: Mariusz Sroczyński
Grupa: 10 osób

Treningi Tai Chi Chuan (sztuki walki wywodzącej się ze starożytnych Chin, a współcześnie ćwiczonej jako gimnastyka relaksacyjno-zdrowotna) mają na celu zapoznanie uczestników z prostymi, a jednocześnie skutecznymi metodami poradzenia sobie ze stresem, zmęczeniem, niepokojem, emocjami itd. Mają też pomóc uzyskać odprężenie, świeżość, lekkość i dobre samopoczucie. Poprawiają też kondycję fizyczną wzmacniając, rozciągając i uelastyczniając całe ciało.

Regularne (raz w tygodniu) zajęcia dotyczyć będą jednej z podstawowych metod treningowych, czyli długiej formy stylu Yang. Ćwiczenia będą miały na celu przede wszystkim rozluźnienie, odprężenie, zrelaksowanie, uelastycznienie i rozbudzenie ciała, umysłu i energii.

Co to jest Tai Chi

Tai Chi Chuan – „Pięść Wielkich Szczytów” lub „Ostateczna Walka” zwana także „Miękkim Boksem” lub „Boksem Cienia”, jest stylem walki Chi Kung, praktykowanym w Chinach od ponad 700 lat i jest jednym z najdoskonalszych dzieł chińskiej filozofii i kultury. Bazuje na filozofii taoistycznej zawartej w Tao Te Ching i I-Ching (Księdze Drogi i Cnoty oraz Księdze Przemian), technikach bojowych Kung Fu oraz ćwiczeniach zdrowotnych Chi Kung. Tai Chi Chuan odgrywa ważną rolę w chińskiej terapii medycznej, łącząc w sobie pięć aspektów: medytację, ćwiczenia oddechu, gimnastykę ciała, psychoterapię i akupunkturę. Twórcy Tai Chi Chuan czerpali z astrologii, nauk wojennych, geografii i nauk humanistycznych. Stworzyli system zharmonizowanych, płynnych, obrotowych ruchów połączonych w dłuższe sekwencje wykonywane w skupieniu i spokojnym rytmie.

Obecnie miliony osób na wszystkich kontynentach codziennie praktykują Tai Chi dla zdrowia i ciszy umysłu. W chwili, gdy ruchy są doskonale opanowane, budzą wewnętrzną energię utrzymującą równowagę całego organizmu i mogą być użyte jako sposób na uzyskanie wewnętrznego spokoju, a także jako doskonały środek samoobrony.
Praktykujący poprzez trening Tai Chi uczy się rozumieć oraz odczuwać pracę swojego organizmu i różnych procesów w nim zachodzących. Poznaje swoje możliwości i ograniczenia zarówno fizyczne jak i mentalne. Obserwuje procesy powstawania napięć i emocji. Poprzez odpowiednie metody treningowe uczy się świadomie sobie pomagać – rozluźniać, regulować, wzmacniać organizm, umysł i energię wewnętrzną.

Powszechnie uważa się, że długa forma stylu Yang ma „przekształcić zwykłego człowieka w wojownika”. Ćwiczący Tai Chi – rozumiejąc naturę rzeczy, harmonizując ciało, regulując oddech, poprawiając krążenie energii i wzmacniając umysł – staje się niczym „mędrzec o elastyczności dziecka i sile drwala”.

Długa forma stylu Yang składa się z trzech części. Przez najbliższy sezon zajmiemy się częścią pierwszą i drugą.

Dla kogo jest Chi Kung i Tai Chi

Tai Chi jest sztuką ruchu przeznaczoną dla każdego – bez względu na wiek i sprawność fizyczną. Nie ma żadnych ograniczeń i przeciwwskazań. Unikalny system treningowy Tai Chi dopracowany przede wszystkim przez pokolenia członków rodziny Yang, a polegający na świadomym ruchu nie naraża ćwiczących na kontuzje. Stała praktyka działa leczniczo między innymi na następujące choroby: wysokie ciśnienie krwi, wrzody, artretyzm, astmę, choroby serca, dolegliwości żołądkowe, gruźlicę, przepuklinę i nerwice. Ponadto ćwiczenie Tai Chi może wyleczyć wszelkie inne dolegliwości organów wewnętrznych. Poprzez głębokie oddychanie oraz specjalne ćwiczenia (masaż organów wewnętrznych) wzmacnia się je i podnosi ogólną witalność organizmu. Ćwiczenie Tai Chi jest szczególnie zalecane dla osób z wszelkiego rodzaju schorzeniami kręgosłupa nabytymi lub wrodzonymi oraz bólami pleców. Osoby nadmiernie pobudliwe czy zestresowane odkryją już po kilkutygodniowej praktyce, że stają się spokojniejsze, bardziej skoncentrowane i odporne na stres.

Prowadzący:

Mariusz Sroczyński– IV poziom Tai Chi Chuan, IV stopień studencki i I instruktorski I Liq Chuan, uprawnienia Instruktora Rekreacji Ruchowej i Sportu o specjalności Kung Fu i Tai Chi.
Założyciel i dyrektor Szkoły Tai Chi Chuan YMAA Warszawa, oficjalnego oddziału znanej międzynarodowej organizacji YMAA (Yang’s Martial Arts Association) od 1997 roku oraz współzałożyciel szkoły I-Liq Chuan Polska Sroczyński i Hrymniak, oficjalnego oddziału międzynarodowej organizacji CFILCA (Chin Family I-Liq Chuan Association) od 2009 r.
Tai Chi i Chi Kung zajmuje się od 1988 roku, a sztukami walki jeszcze dłużej. Ćwiczył m.in. Karate Kyokushin i Aikido. Z wykształcenia jest plastykiem o specjalnościach: tkactwo artystyczne, malarstwo teatralne, dekoratorstwo wnętrz. Siedem lat spędził w świątyniach hinduistycznych jako mnich i przez wiele lat praktykował medytacje według tradycji wedyjskiej. Po latach zrezygnował z tego i zajął się Tai Chi Chuan.
Wielokrotnie zdobywał medale na zawodach Kung Fu/Wu Shu. Uczył się u największych mistrzów Tai Chi i ich przedstawicieli, m.in.: Mistrza Yang Jwing Minga – styl Yang i Chi Kung (od 1993 roku), Mistrza Chen Xiao Wanga – styl Chen (w 2001 i 2002 roku), Mistrza Liu Wan Kuna – styl Huleijia (w 2005 roku), Mistrza Howarda Choya – styl Yang i Chi Kung (w 2005 i 2006 roku), Mistrza Sam China – styl I-Liq Chuan (od 2008 roku), Mistrza Richarda Wonga – styl Lao Yang (w 2008 roku).
Pod jego opieką powstawały i usamodzielniały się oddziały m.in. w Lublinie, Łodzi, Józefowie. Obecnie ćwiczy u niego kilkaset osób: w tym lekarze, terapeuci, bioterapeuci, psychologowie, artyści, ludzie biznesu, młodzi i starsi, zdrowi i chorzy. Pomagają mu instruktorzy i zaawansowani uczniowie tak, by treningi odbywały się w małych, kameralnych grupach. W jego szkole trenuje się przede wszystkim klasyczny styl Yang Tai Chi Chuan, medyczny i bojowy Chi Kung, styl I-Liq Chuan. Obecnie prowadzi zajęcia w swojej szkole w Warszawie oraz wielu zaprzyjaźnionych ośrodkach na terenie całego kraju.
Poza regularnymi zajęciami szkoła organizuje warsztaty np. „Podstawy chińskich broni”, „Chi Kung””Tai Chi Chuan”, „I-Liq Chuan” oraz warsztaty tematyczne dla współpracujących z nią ośrodków z zakresu ogólnie pojętych chińskich form pracy z ciałem zarówno o charakterze bojowym jak i leczniczym, a także różnych stylów Chi Kung (Spacer Yin Yang, Osiem Kawałków Brokatu, Chi Kung Tai Chi Zestaw Podstawowy, Kołyszący i Spiralny), medytacji taoistycznej oraz warsztaty autorskie np. „Chi Kung a kręgosłup”, „Chi Kung a stres”, itd.

Termin:

październik 2012 – czerwiec 2013
35 kolejnych  wtorków, godzina: 11.00 – 12.30  LUB 14.30 – 16.00
Godzinę spotkania ustalimy wspólnie podczas pierwszego spotkania, tak by pasowała wszystkim uczestnikom.

Cena:

1.450 złotych

Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest zgłoszenie mailowe lub telefoniczne potwierdzone wpłatą zaliczki w wysokości 700 złotych.

Wpłatę prosimy kierować na konto ośrodka z dopiskiem warsztat Tai Chi.

Alcha Ośrodek Rozwoju Osobistego
Inteligo PKO BP
50 1020 5558 1111 1355 6440 0058

Pod uwagę brane są tylko zgłoszenia potwierdzone wpłatą.

W przypadku rezygnacji tydzień przed zajęciami wpłata przepada bez możliwości przeniesienia jej na inny termin.
Pozostałą kwotę za zajęcia należy opłacić u organizatorki zajęć, Alicji Chlasta, w dniu rozpoczęcia zajęć.

Uczestników prosimy również o przysłanie numeru telefonu kontaktowego do siebie.

Adres:

Alcha Ośrodek Rozwoju Osobistego
Warszawa, Starówka, ul. Freta 14 lok. 2